Volíme téma a vybíráme kanál pro publikování

V předchozím díle jsme si lehce nastínili fakt, že nejdůležitější je správná volba tématiky (výběr portfolia produktů k propagaci) a následně pak výběr kanálu, kde budeme publikovat. Dnes se na to podíváme podrobněji.

Pokud jste žena a zajímáte se o módu, tak to máte docela jednoduché. Můžete psát blog o módě, publikovat recenze kosmetických výrobků a popisovat nejrůznější návody na líčení. Podobných blogů je ale v současné době opravdu hodně, takže jak se odlišit?

YouTube kanál

Jednou z alternativ je YouTube kanál. Kvalitních YouTuberů ještě stále v Česku není příliš mnoho. A teď nemáme na mysli YouTubery s kanálem zacíleným na děti ale YouTubery, kteří mají obsahový kanál, kde mají videa pro diváky praktický přínos – ať už jde o recenze, návody a nebo nejrůznější tipy. Můžete se tedy pokusit takový kanál rozjet. Dnes už nepotřebujete investovat desítky tisíc do vybavení. Kvalitně dnes natáčí i mobilní telefony a dobré světlo a stativ koupíte za pár korun. Důležitý je obsah. Ze začátku můžete natáčet recenze produktů, které již máte doma. Můžete natočit návod na výrobu pleťové masky, poradit ženám a dívkám, jak pečovat o své vlasy a nebo se podělit o tipy na zajímavé slevy na kosmetiku. Pokud používáte parfémy, tak můžete natáčet videa s recenzemi parfémů a pod každé video pak můžete umístit affiliate odkaz na produkt. Takový kanál bychom vám sami doporučili, protože v Česku zatím chybí. Můžete k tomu využít například naši nabídku odstřiků. Za pár korun si tak můžete pořídit hned několik typů vůní a můžete na ně natočit recenze. Stejně tak můžete točit recenze kosmetických přípravků – v nabídce e-shopu brasty.cz jsou i velmi levné značkové produkty, které jsou za příjemné ceny v akci. Tyto produkty vám poslouží nejen pro natočení videa ale zároveň je pak můžete samozřejmě používat. I nezlevněné produkty můžete mít za lepší cenu – stačí je objednat přes vlastní affil odkaz a rázem se vám za ně přičte provize v provizním systému.

Pokud jste muž, tak to máte o něco těžší. Není příliš mnoho pánů, kteří by používali vlasové masky a séra na bělení pleti. Přesto ale můžete váš kanál zacílit na módu – dnešní muži o sebe dbají mnohem víc, než ti před deseti nebo dvaceti lety. I produktů pro muže je mnohem víc. Nabídka pánských parfémů je také velmi bohatá a platí tedy to, co v předchozím odstavci – můžete točit recenze parfémů, dávat tipy na módní trendy a pokud jste fanoušky hodinek, tak můžete točit i videa o hodinkách. Hodinky nemusíte prakticky ani kupovat – stačí si o nich načíst nějaké informace a ty pak přetvořit v zajímavé video. Samozřejmě ale musíte mít o produktech nějaké povědomí a musíte vědět, o čem mluvíte.

Při spouštění YouTube kanálu si musíte dobře promyslet strategii a ideálně byste měli mít již naplánovaný obsah na několik týdnů dopředu. Ze začátku musíte pravidelně publikovat videa, abyste lidem ukázali, že to myslíte vážně a že stojí za to vás sledovat.

Jakmile bude mít váš kanál už více fanoušků, tak můžete začít oslovovat firmy s nabídkou spolupráce. Ze začátku vám firmy nabídnout produkty výměnou za recenzi a pokud se stanete hvězdou ve svém oboru, tak přijdou i honorované nabídky.

TIP na YouTube kanál

  • kanál s recenzí hodinek
  • kanál s tématikou módy – recenze, tipy na oblékání
  • kanál s recenzemi parfémů
  • kanál s návody na líčení
  • kanál s návody na domácí kosmetiku
  • kanál zaměřený na péči o vlasy
  • kanál zaměřený na péči o pleť a obličej
  • kanál zaměřený na zdravý životní styl – můžete na něm skvěle prezentovat sportovní hodinky, přírodní kosmetiku apod.

Spouštíme blog

Baví vás psaní a baví vás fotografování? Tak v tom případě máte šanci spustit úspěšný blog. Ale o čem psát? Nejvíc se dnes hledají na internetu recenze a porovnání produktů. Takže pokud již máte doma nějakou kosmetiku, tak piště třeba recenze o této vaší kosmetice. Pokud máte sportovní hodinky, tak se rozepište o těchto hodinkách. Určitě je velmi důležité doplnit text originálními fotografiemi. Lidé chtějí vidět, jak vypadají výrobky reálně během používání.

Při psaní se zkuste odlišit od ostatních blogů. Může to být stylem psaní a nebo výběrem tématu blogu. Můžete psát obecný blog o módě a nebo úzce zaměřený blog na určité portfolio. Články by měly být dostatečně dlouhé, aby byly zajímavé pro vyhledávače ale zároveň by neměly být nudné, aby je lidé zvládli opravdu přečíst. Výhodu budou mít nejspíš pánové, protože blogů o módě zaměřených na muže není v Česku příliš mnoho.

Jak spustit blog?

Dnes existuje několik služeb, které nabízejí provoz blogu zdarma. Některé služby na oplátku chtějí mít na blogu reklamu ale i to se dá přežít. Zmínit můžeme například tyto služby:

Podobné blogovací služby zpravidla nabízejí provoz blogu na subdoméně. To znamená, že adresa vašeho blogu bude např. mujblog.webnode.cz apod. Vybírejte pro váš blog chytlavý ale jednoduchý název, který se snadno zapamatuje. Exotické názvy jsou super a cool ale např. švédsky umí v Česku málokdo a tak si takový název blogu také málokdo zapamatuje.

K blogu náleží sociální sítě, bez nich k vám bude na blog proudit jen minimum návštěvníků. Proto spolu s blogem musíte spustit také Instagram a Facebook. Na těch pak budete fanoušky informovat o nových článcích a budete s nimi komunikovat.

Pokud spustíte blog, tak vězte, že nějaký čas potrvá, než se vám blog hezky rozjede. Důležité je vytrvat a plnit blog pravidelně obsahem. První týdny nebo měsíce můžete mít téměř nulovou návštěvnost ale zpravidla po půl roce se to zlomí a návštěvníci začnou na blog proudit z vyhledávačů. Samozřejmě to není pravidlem a pokud se vám zadaří a budete opravdu dobří, tak se váš blog proslaví během několika málo týdnů.

TIP na blog

  • obecný blog o módě
  • blog s recenzemi kosmetiky
  • blog s recnezemi hodinek
  • blog s návody na domácí kosmetiku
  • blog o přírodní kosmetice
  • blog o zdravém životním stylu

Vlastní webové stránky

Zmínili jsme možnost spuštění blogu na blogovací platformě a nastínili jsme také fakt, že můžete mít vlastní web. Vlastní web je lepší hned v několika ohledech. Nejste závislí na žádné externí službě, která navíc může kdykoliv skončit (letos se to stalo u jedné české blogovací služby). Máte vlastní doménu, která se dá snadno zapamatovat. Na vlastním blogu neběží cizí reklama. A poslední důvod je zkrátka ten, že to vypadá lépe, když máte vlastní doménu s vlastním webem.

Jak na to?

Jako první musíte zaregistrovat doménu a hosting. My doporučujeme Wedos, který je levný a kvalitní. Koupíte tam jak doménu, tak hosting. Doménu vybírejte tak, aby byla opět snadno zapamatovatelná, co nejkratší a hlavně aby byla volná. Vybírejte doménu bez pomlčky a ideálně i bez čísel v názvu. Nejvhodnější jsou jednoslovné domény. Dále potřebujete hosting – to je prostor, kam se umístí webové stránky. Ten si zřídíte na již zmíněném Wedosu.

Jakmile máte doménu a hosting, tak je potřeba vybrat systém, na kterém vám pojedou webové stránky. Doporučujeme použít WordPress, na který lze stáhnout spoustu šablon zdarma – o tom si povíme v dalším dílu našeho seriálu.

Vlastní web má výhodu také v tom, že si můžete systém dle libosti přizpůsobit. Například si můžete na webu vytvořit katalog produktů s recenzemi, srovnávací testy apod. Možností je opravdu hodně.

TIP na affiliate web

  • obecný web o módě
  • web s recenzemi kosmetiky
  • web s recenzemi hodinek
  • web s návody na domácí kosmetiku
  • web o přírodní kosmetice
  • web o zdravém životním stylu
  • online katalog hodinek
  • online katalog parfémů se srovnáním různých vůní
  • online katalog kosmetiky

Web může být samozřejmě kombinací blogu, obsahové části a katalogu. Fantazii se meze nekladou. Výhodou vlastního webu je také to, že jej můžete průběžně doplňovat o další funkce.

Instagram

Instagram sám o sobě je také skvělým kanálem, který je vhodný pro propagaci affiliate produktů. Je potřeba mít atraktivní fotografie, umět fotky barevně upravit a průběžně Instagram aktualizovat. Musíte se věnovat svým fanouškům a budovat si fanouškovskou základnu. Chvíli trvá, než získáte nějaké publikum ale pokud budete vytrvalí, tak se úspěch dostaví. Na Instagramu dobře fungují lifestylové profily, kde můžete publikovat fotografie ze svého života. Čas od času pak zapropagujete nějaký produkt, z něž máte za nákup provizi.