Atmoskop: ohodnoťte svého zaměstnavatele

Atmoskop: ohodnoťte svého zaměstnavatele

Ještě před pár lety jsme při hledání nového zaměstnání pracně vyslýchali svůj okruh známých, zda někdo z nich neví, jak se u potencionálního zaměstnavatele pracuje, zda někdo netuší, jestli je tento zaměstnavatel spolehlivý, včas vyplácí mzdu a jestli se mu jednoduše dá věřit. Internetová doba přináší průlom i v této oblasti. Přehledný recenzní portál atmoskop cz vám momentálně nabízí více než 130 000 recenzí na české zaměstnavatele od současných i bývalých zaměstnanců.    

Rozhodnutí na základě recenze

Zjednodušeně řečeno, smyslem atmoskopu je vytvořit autentický profil zaměstnavatele z pohledu zaměstnance. Přijde vám to zvláštní? A proč? Když při výběru našich dovolených důvěřujeme na Bookingu nebo Tripadvisoru zkušenostem cestovatelů, při nákupu spotřebičů čteme na Heurece názory zákazníků a kvalitu dalších služeb pravidelně ověřujeme na Googlu nebo Yelpu, můžeme se na základě zaměstnaneckých recenzí na atmoskopu rozhodnout, komu věnujeme své know-how a hodiny práce, nebo ne? Mělo by nám na tom záležet přinejmenším stejně, jako na tom, za co a kde utrácíme své peníze. 

Co vše nám atmoskop recenze sdělují

Webové stránky atmoskop.cz jsou velice jednoduché a dobře čitelné pro každého návštěvníka. Poté, co si vyhledáte zaměstnavatele, který vás zajímá, čekají vás hezky uspořádané a velice jasné informace o společnosti:

  • V údajích o firmě najdete adresu a přibližný počet zaměstnanců.
  • V souhrnu se po rozkliknutí kompletního přehledu dozvíte, jak zaměstnanci hodnotí firmu, nadřízené i kolegy. Firma je z pohledu zaměstnance hodnocena podle toho, jak může zaměstnanec skloubit osobní a pracovní život, jak se mu zdá firma stabilní a jaké má jednání. U nadřízených je hodnocena férovost, důvěra, schopnost pochválit a celková spolupráce. A u kolegů spolehlivost, vzájemné porozumění stejně jako u nadřízených celková spolupráce.    
  • V komentářích se dočtete konkrétní pozitivní a negativní hodnocení od současných, bývalých a také nepotvrzených zaměstnanců spolu s informací o tom, na jakém oddělení pracují/pracovali, odkdy pro zaměstnavatele pracují/jak dlouho pracovali a kdy byla recenze napsána.
  • V sekci atmosféra najdete stejný přehled jako v souhrnu, který je navíc doplněn statistikou spokojenosti s výplatou a také různá zaměstnanecká doporučení.
  • Do profilů firem jsou hbitě přidány i aktuální nabídky volných pozic.

Co atmoskop recenze neobsahují, je totožnost recenzentů. Bez anonymních příspěvků a bez jistoty, že se zaměstnavatelé nikdy nedozví, kdo je hodnotil, by tento typ recenzního portálů nemohl fungovat.  

Stačí férový kodex? 

Záhy tedy vyvstává námitka, že hodnocení přeci vůbec nemusí být objektivní, když jsou přidávána anonymně. Atmoskop si sice dal velikou práci s vytvořením takzvaného „férového kodexu“ a je v jeho zájmu, aby hodnocení plynula ze skutečných zkušeností přispěvatelů, ale přesto je nutné si uvědomit, že každá recenze je vždy subjektivním názorem jedince. Obzor této problematiky navíc rozšiřuje i možnost vyjádření zaměstnavatele. V praxi to tedy většinou vypadá tak, že negativní recenze zaměstnance je zaměstnavatelem vyvrácena a vy čtete komentář a reakci na něj, kde proti sobě stojí tvrzení proti tvrzení. Bez důkazů jen těžko soudit. Ale i když tato situace nastane, atmoskop svou práci vlastně odvádí dobře. I samotná reakce na kritiku totiž hezky dokresluje celkový obrázek společnosti.  

Jak poznat pravdivou recenzi? 

Anonymní prostor internetu, kde si může každý psát co a jak chce, se z nás musel nutně vycvičit profíky v odhalování hoaxů, dezinformací, falešných zpráv (fake news ) a samozřejmě i falešných hodnocení. Udělat si názor na to, zda hodnotitel recenzi psal s rozvahou a za účelem sdělit nějakou podstatnou informaci a nebo jen chtěl, třeba z důvodu pomsty,  pošpinit a zašlapat něčí jméno, je naštěstí celkem snadné. Skutečné recenze jsou většinou jednoduché, krátké a věcné. Kdo má touhu napsat nekonečný text o tom, co kde a kdy udělal, co mu na to kdo a kdy řekl a proč vlastně nakonec zcela neprávem dostal výpověď, vypovídá o zhrzeném egu a afektované recenzi, která se nezakládá na objektivním názoru. Stejně matoucí mohou být i recenze plné superlativů. I v tomto případě se může jednat o fake, proto buďte raději skeptičtí a recenzi nepřisuzujte valnou hodnotu. 

Zasloužená důvěra

Tím ale není v žádném případě řečeno to, že se atmoskop nesnaží všemi způsoby podvodným recenzím zabránit a ve své činnosti selhává. Atmoskop není žádným začátečníkem, který neví, zda tu za dva měsíce ještě bude. Je součástí nadnárodní skupiny LMC, která působí na českém trhu práce už 23 let prostřednictvím oblíbených portálů jako je Jobs.cz, Prace.cz a nebo aplikace Prácezarohem. Skupina LMC se v České republice pyšní spoluprací s věhlasnými společnostmi jako je Škoda Auto, Pilnser Urquell, IKEA nebo T-Mobile a za svá zaměstnání jí vděčí více než pět milionů lidí. LMC je dle jejich slov nezávislá a objektivní a portálem atmoskop toto tvrzení doslova korunuje. I vy jí můžete bez obav důvěřovat a přispět svou trochou do transparentnějšího světa práce. 

Jak ohodnotit svého zaměstnavatele

Máte-li co sdělit o svém bývalém nebo nynějším zaměstnavateli, napište i vy svou recenzi na atmoskop.cz. Vaše hodnocení bude na portálu zveřejněno nejpozději do pěti dnů. V rámci schvalovacího procesu, projde vaše recenze ruční kontrolou, víceúrovňovým ověřováním a pro potvrzení vašich tvrzení bude vyžadován i souhlas s férovým kodexem, který si před napsáním recenze přečtěte. Také nezapomeňte, že každý recenzent může svého nynějšího nebo bývalého zaměstnavatele hodnotit pouze jednou. 

A za to velké dík

Webům jako je atmoskop nebo vimvic.cz nelze v žádném případě upřít plnohodnotnou funkci zpětné vazby na pracovním trhu a podle vzoru v sousedních zemích bude jejich popularita stoupat. V Německu se na portál Kununu, který má s atmoskopem a vímvíc totožnou náplň, prokazatelně spoléhá dokonce celá třetina uchazečů o zaměstnání. Vnášet do podvědomí občanů fakt, že profesní život je příliš krátký na to, aby se mohl trávit ve špatné firmě a že dobrý výběr je podstatný nejen u hotelu nebo vysavače, ale i zaměstnavatele, je záslužná činnost, kterou  snad veřejnost brzy dostatečně ocení. 

Mohlo by tě zajímat